niedziela, 23 czerwca 2013

Mlecz a mlecz

Często spotykam pytanie "Czy mogę podac chomikowi mlecz" i odpowiedzi są sprzeczne, jedni mówią, że można inni zaprzeczają. Cały problem tkwi w nazewnictwie mlecz a mniszek lekarski - okazuje się, że to dwie różne rośliny całkowicie do siebie niepodobne. Jedną można podawać, a druga jest zabroniona w chomikowej diecie.

Prawda jest taka, że mleczu NIE WOLNO podawać chomikowi, zaraz pewnie bym dostał masę krytycznych komentarzy i +5 unobserwatorów bo przecież "podawałem mlecz i chomikowi nic się nie stało". I właśnie tu jest problem, roślina potocznie zwana mleczem nosi nazwę mniszek lekarski i wygląda tak:

źródło: wikipedia.pl

Widzimy, na jednej łodyżce rośnie jeden kwiat który po przekwitnięciu staje się dmuchawcem. Jest to mniszek lekarski którego możemy podac chomikowi, oczywiście zrywamy go z niezanieczyszczonej łąki z dala od dróg, przed podaniem dokładnie myjemy.

żródło: wikipedia.pl

Na powyższym obrazku widzimy delikwenta zwanego mleczem, temu panu podziękujemy, zostawiamy go na łące niech sobie rośnie, chomikowi na pewno nie podamy tego pseudo mniszka lekarskiego.

Mam nadzieję, że rozwiałem wasze wątpliwości dotyczące podawania mleczy. To juz tylko aby mieć 100% pewność, że do wszystkich dotarło. Mlecz - zabroniony, mniszek lekarski tak popularnie zwany "mleczem" - możemy podawać.

3 komentarze:

  1. ty wiesz że ja jeszcze nigdy w łapach nie miałam mlecza ? xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący i przydatny post, naprawdę. Ja nie bardzo się w tym wszystkim łapałam aż do teraz, bo Ty mi wszystko pięknie wytłumaczyłeś :D
    Ogólnie blog bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno rozpoznać >.<.

    OdpowiedzUsuń